Description of node <http://id.insee.fr/operations/serie/s2088>

Subject Predicate Object
http://id.insee.fr/operations/serie/s2088 http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#type http://rdf.insee.fr/def/base#StatisticalOperationSeries
http://id.insee.fr/operations/serie/s2088 http://purl.org/dc/terms/contributor http://id.insee.fr/organisations/depp
http://id.insee.fr/operations/serie/s2088 http://purl.org/dc/terms/contributor http://id.insee.fr/organisations/anlci
http://id.insee.fr/operations/serie/s2088 http://purl.org/dc/terms/publisher http://id.insee.fr/organisations/dares
http://id.insee.fr/operations/serie/s2088 http://purl.org/dc/terms/publisher http://id.insee.fr/organisations/insee
http://id.insee.fr/operations/serie/s2088 http://purl.org/dc/terms/isPartOf http://id.insee.fr/operations/famille/s55
http://id.insee.fr/operations/serie/s2088 http://purl.org/dc/terms/modified 2022-11-23T16:58:36.227225
http://id.insee.fr/operations/serie/s2088 http://www.w3.org/2004/02/skos/core#prefLabel Enquête Formation tout au long de la vie
http://id.insee.fr/operations/serie/s2088 http://www.w3.org/2004/02/skos/core#prefLabel Lifelong Learning Survey
http://id.insee.fr/operations/serie/s2088 http://purl.org/dc/terms/created 2022-08-17T15:10:22.557221
http://id.insee.fr/operations/serie/s2088 http://www.w3.org/2004/02/skos/core#altLabel FLV
http://id.insee.fr/operations/serie/s2088 http://www.w3.org/2004/02/skos/core#altLabel FLV
http://id.insee.fr/operations/serie/s2088 http://purl.org/dc/elements/1.1/creator DG75-F230
http://id.insee.fr/operations/serie/s2088 http://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#seeAlso http://id.insee.fr/operations/serie/s1192
http://id.insee.fr/operations/serie/s2088 http://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#seeAlso http://id.insee.fr/operations/serie/s1247
http://id.insee.fr/operations/serie/s2088 http://purl.org/dc/terms/abstract <p>The Lifelong Learning 2022 survey is the reissue of the Adult Education Survey (AES), which is completed by a skills module inspired by the previous Information and Daily Life surveys (IVQ).</p> <p>The survey aims to measure and characterize on the one hand the participation of adults in education and training, according to concepts defined at European level, and on the other hand the skills of adults in situations of everyday life (writing, calculation, use of internet).</p> <p>The training part makes it possible, among other things, to describe the training courses followed (level, field, duration, etc.) and the profile of the people who benefit from them. It also allows you to know the difficulties encountered in accessing training or the reasons for not taking it.</p> <p>The part on skills focuses above all on assessing reading and writing skills in everyday gestures of personal and professional life.</p> <p>Sociodemographic variables (age, sex, diploma, situation on the labor market, etc.) make it possible to carry out studies differentiated by public.</p>
http://id.insee.fr/operations/serie/s2088 http://purl.org/dc/terms/abstract <p>L'enquête Formation tout au long de la vie 2022 est la réédition des enquêtes sur la formation des adultes (AES, Adult Education Survey), auxquelles est adossé un module sur les compétences issu des précédentes enquêtes IVQ (Information et Vie Quotidienne).</p> <p>L'enquête vise à mesurer et caractériser d'une part la participation des adultes à la formation, selon des concepts définis au niveau européen, et d'autre part les compétences des adultes dans des situations de la vie quotidienne (écrit, calcul, usage d'Internet).</p> <p>Le volet sur la formation permet entre autres de décrire les formations suivies (niveau, domaine, durée, etc.) et le profil des personnes qui en bénéficient. Il permet également de connaître les difficultés rencontrées pour accéder aux formations ou les raisons qui conduisent à ne pas en suivre.</p> <p>Le volet sur les compétences s'attache avant tout à évaluer les compétences en lecture et en écriture dans les gestes courants de la vie personnelle et professionnelle.</p> <p>Des variables sociodémographiques (âge, sexe, diplôme, situation sur le marché du travail...) permettent de mener des analyses différenciées par public.</p>
http://id.insee.fr/operations/serie/s2088 http://www.w3.org/2004/02/skos/core#historyNote <p>Le volet &quot;formation&quot; de l'enquête, qui constitue le socle de l'enquête, s'inscrit dans la continuité des enquêtes sur la formation des adultes de 2006, 2012 et 2016. Cette partie de l'enquête repose, comme les éditions de 2012 et 2016, sur un règlement communautaire qui précise les variables à transmettre à Eurostat, mais également la période de collecte, le champ de l'enquête et la précision minimale requise pour quelques indicateurs.</p> <p>Le volet &quot;compétences&quot; de l'enquête comprend deux modules. Le module &quot;Compétences de la vie quotidienne&quot;, inspiré de l'enquête IVQ, s'attache à évaluer les compétences des adultes en lecture, en compréhension, en écriture et en numératie dans des situations de la vie courante. Il complète le dispositif international PIAAC afin de mesurer les situations d'illettrisme. Le module &lt;&lt; Usage d'Internet &gt;&gt; vise à évaluer les usages d'Internet dans des démarches de la vie courante.</p>
http://id.insee.fr/operations/serie/s2088 http://www.w3.org/2004/02/skos/core#historyNote <p>The &quot;training&quot; part of the survey, which forms the main part of the survey, is a continuation of the adult education surveys of 2006, 2012 and 2016. This part of the survey is based, like the editions of 2012 and 2016, on a european regulation which specifies the variables to be transmitted to Eurostat, but also the collection period, the scope of the survey and the minimum precision required for some indicators.</p> <p>The &quot;skills&quot; part of the survey consists of two modules. The &quot;Daily life skills&quot; module, inspired by the IVQ survey, aims to assess adults' skills in reading, comprehension, writing and numeracy in everyday life situations. It complements the international PIAAC system to measure situations of illiteracy. The &quot;Internet Use&quot; module aims to assess Internet use in everyday life processes.</p>
http://id.insee.fr/operations/serie/s2088 http://purl.org/dc/terms/accrualPeriodicity http://id.insee.fr/codes/frequence/U
http://id.insee.fr/operations/serie/s2088 http://purl.org/dc/terms/type http://id.insee.fr/codes/categorieSource/S
http://id.insee.fr/operations/serie/s2088 http://rdf.insee.fr/def/base#dataCollector http://id.insee.fr/organisations/insee
http://id.insee.fr/operations/famille/s55 http://purl.org/dc/terms/hasPart http://id.insee.fr/operations/serie/s2088
http://id.insee.fr/operations/operation/s2089 http://purl.org/dc/terms/isPartOf http://id.insee.fr/operations/serie/s2088
http://id.insee.fr/operations/serie/s1192 http://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#seeAlso http://id.insee.fr/operations/serie/s2088
http://id.insee.fr/operations/serie/s1247 http://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#seeAlso http://id.insee.fr/operations/serie/s2088